در دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

جلسه کمیته شناسایی نخبگان، ایده‌ها و طرح‌های نو ستاد توسعه خاوران در دانشگاه بیرجند

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۹ کد : ۱۲۷۳۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۲۵۶
جلسه کمیته شناسایی نخبگان، ایده‌ها و طرح‌های نو ستاد توسعه خاوران بعدازظهر دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسه کمیته شناسایی نخبگان، ایده‌ها و طرح‌های نو ستاد توسعه خاوران در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای این جلسه دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس کمیته شناسایی نخبگان، ایده‌ها و طرح‌های نو ستاد توسعه خاوران به شاخص‌های مصوب این کمیته اشاره کرد و بیان داشت؛ ستاد توسعه خاوران به منظور همفکری، برنامه‌ریزی و همکاری تمامی سازمان‌ها، نهادهای تأثیرگذار در امر توسعه استان اعم از دولتی و خصوصی با استفاده از قوانین و ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای و قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان تشکیل شده است.
رئیس کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌ها و طرح‌های نو استان ادامه داد؛ کمیته شناسایی نخبگان، ایده‌ها و طرح‌های نو یکی از 5 کمیته تخصصی ستاد توسعه خاوران است. وی در توضیح وظایف این کمیته گفت: شناسایی نخبگان و افراد مؤثر و دارای توانمندی‌های خاص علمی، فنی و تخصصی و یا توانمندی کارآفرینی و اقتصادی استان، ارائه راهکار به منظور حمایت مادی و معنوی و بهره‌مندی از استعداد و توانایی آنان در راستای ارتقا تولید علم و فناوری و پیشرفت همه‌جانبه و متوازن استان، برنامه‌ریزی و شناسایی زمینه‌های شکوفایی استعدادهای برتر و ایجاد زمینه مناسب برای بهره‌گیری از توانایی‌های آنان، برقراری زمینه‌های ارتباط، همفکری و هم‌افزایی میان جامعه نخبگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زمینه سازی به منظور هدایت و جلب مشارکت جامعه نخبگان استان به سمت اولویت‌ها و جهت‌گیری راهبردهای توسعه استان بر مبنای نیازها و ظرفیت‌های تعیین شده، ارائه ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استان برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در مسیر توسعه همه‌جانبه، پایدار و متوازن استان خراسان جنوبی از عمده وظایف این کمیته است.
در ادامه دکتر سیدسعید احمدی‌زاده، دبیر این کمیته بیان داشت؛ بنیاد نخبگان آمادگی همکاری و حمایت از این کمیته را دارد. وی این کمیته را شورای سیاستگذاری برای ارائه ایده‌های راهبردی معرفی کرد .
دکتر خامسان دو ایده رسیده به این کمیته شامل برگزاری جشنواره شکوه شرق و بوم بازار را نام برد و افزود: جشنواره دوسالانه شکوه شرق با حضور و حمایت جمعی از نخبگان داخل و خارج استان در بخش‌های فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی با تمرکز به توسعه استان برگزار خواهد شد.
دکتر سامان فرزین، دبیر اجرایی این جشنواره در توضیح اولین جشنواره شکوه شرق گفت: این جشنواره ضمن شناسایی فعالان حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، ادبی و هنری استان که در داخل و خارج استان حضور دارند قصد دارد با برگزاری بخش فرهنگ کارآفرینی با حضور فعالان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به توسعه استان کمک نماید.
دکتر فرزین شیوه نامه‌های عملیاتی تهیه شده برای برگزاری این جشنواره را نام برد و عنوان کرد: تاکنون در کشور اینگونه جشنواره‌ای برگزار نشده است و امیدواریم ضمن جلب رضایت جامعه علمی، فرهنگی و هنری برای شناسایی و حمایت و جذب نخبگان، بتوانیم با برگزاری این جشنواره رسالت خود را  در این بخش بدرستی ایفا نماید.

در ادامه محمد احسانبخش به معرفی ایده بوم بازار و چگونگی تبدیل روستا به یک ماهیت مولد پرداخت و بیان کرد: در 16 روستای خراسان جنوبی بخشی از ایده روستاهای بوم بازاری اجرایی شد و محصولات در محل روستاها عرضه شده است.

آخرین ویرایش۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰