برگزاری وبینار تدریس با رویکرد کارآفرینی

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۲۹۵۷ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۵۳۱
وبینار تدریس با رویکرد کارآفرینی توسط پردیس مهندسی و با مشارکت زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه، روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ۱۴۰۰ با هدف بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش برگزار شد. 
برگزاری وبینار تدریس با رویکرد کارآفرینی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای جلسه دکتر ذوالفقاری، رئیس پردیس مهندسی  به هدف برگزاری این وبینار در دهه سرآمدی آموزش اشاره کرد و افزود:  کارآفرینی در صورتی موفق خواهد بود که  فرهنگ کارآفرینی در آموزش شکل بگیرد که از یک طرف سرفصل‌های دروس تدریسی استاد منطبق بر نیاز صنعت باشد و از طرف دیگر در صحبت‌های استاد باید این جهت گیری برای دانشجو شکل گیرد که  به سمت مهارت‌هایی برود که در صنعت بکار دانشجو آید. 
دکتر نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه گفت: اساتید نقش مهمی در هدایت افکار دانشجو دارند و اساتید وقتی در کلاس صحبت از کارآفرینی و تولید ایده می کنند خودشان با حضور در شرکت ها و برنامه های کارآفرینی دانشگاه، ارتباط بین صنعت و جامعه را به صورت عملی برای دانشجو به اثبات برسانند.  وی بیان داشت:  امروزه جامعه و صنعت از ما انتظار دارد که پایان نامه های دانشجویی در راستای رفع نیاز آنها باشد. اساتید باید به سمتی حرکت کنند که دانشجویان به این امید و باور برسند که توانایی ایجاد شغل برای خود را داشته باشند. در ادامه جلسه مهندس طالبی مدرس برجسته کشوری در حوزه کارآفرینی بیان داشت: کسی که می خواهد وارد حوزه کارآفرینی شود باید قبل از ورود به این حوزه، مهارت های لازم خصوصا مهارت های نرم از جمله فن مذاکره، برقراری ارتباطات و ایجاد شبکه ارتباطی را به خوبی بیاموزد. وی گفت: دانشجویان برای ورود به کارآفرینی باید با مطالعه کتب، جستجوی منابع اینترنتی و کسب تجربه در شرکت های مرتبط، ارزش آفرینی، کار کردن و خلق ارزش را تمرین کنند و سپس به سمت اجرایی کردن ایده ها بروند که در این صورت شانس موفقیت بسیار بیشتر خواهد شد. در انتهای جلسه اساتید پردیس مهندسی فعال در زمینه کارآفرینی معرفی شدند.
دکتر حمید فلقی، دکتر رضا شریعتی نسب، دکتر محمد قاسمی گل، دکتر علی سعیدی، دکتر حسین الیاسی و دکتر علی بهنام فرد در زمینه اجرای پروژه صنعتی معرفی شدند.
دکتر سید علیرضا ذوالفقاری، دکتر سعید خراشادیزاده، دکتر مهدی نصرآبادی، دکتر هادی فرهادیان، دکتر سید ابوذر فنایی، دکتر علی بهنام فرد و دکتر سپیده جوانشیر در زمینه برگزاری کارگاه مهارت افزایی و دکتر حمید رضا نجفی، دکتر علی سعیدی، دکتر محمد علی شمسی نژاد و دکتر رضا شریعتی نسب در زمینه ارائه پروپزال در سامانه مپفا معرفی و با ارائه لوح تقدیر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

آخرین ویرایش۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰