برگزاری کنفرانس خبری اولین همایش ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۳۶۳ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۰۴۵
کنفرانس خبری اولین همایش ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت با حضور دبیران این همایش برگزار شد
برگزاری کنفرانس خبری اولین همایش ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، کنفرانس خبری اولین همایش ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت چهارشنبه 22 اسفند 97 در محل سالن کنفرانس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند برگزار شد.

دکتر حامد وحدت نژاد دبیر همایش در این نشست گفت: اولین کنفرانس ملی محاسبات و مراقبت از سلامت در 28 و 29 فروردین 98 در بیرجند برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزار کننده اصلی این همایش، دانشگاه بیرجند و دیگر برگزار کننده این همایش، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

دبیر این همایش علمی ادامه داد: انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، انجمن علمی مدیریت سلامت ایران، انجمن علمی ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، انجمن علمی مهندسین برق و الکترونیک ایران، پایگاه استنادی جهان اسلام ISC، حمایت خود را از این همایش اعلام کرده است.

دکتر وحدت نژاد اظهار کرد: اعضای کمیته علمی این همایش از داخل کشور و کشورهایی نظیر برزیل، هند، فرانسه، شیلی، پاکستان، کانادا، نروژ و هلند هستند.

وی افزود: اعضای کمیته علمی این همایش از دانشگاه های معتبر و شناخته شده کشوری نظیر دانشگاه شریف، امیر کبیر، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و مشهد، فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان و خواجه نصیر الدین طوسی هستند.

ددکتر وحدت نژاد عنوان کرد: در این همایش، سه سخنرانی کلیدی با سخنرانانی از داخل و خارج کشور خواهد بود که وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و دیگر سخنرانان از دانشگاه کویینز لند استرالیا و اوترخت هلند هستند.

وی اظهار کرد: حدود 100 مقاله از اقصی نقاط کشور و کشورهای پاکستان و عراق، پذیرش شده است که از این تعداد40 عنوان پذیرش پوستری و 10 مورد پذیرش کامل شده است.

دکتر سعادت فر دبیر علمی کنفرانس در ادامه این نشست گفت: این همایش، اولین کنفرانس در حوزه کاربرد کامپیوتر در پزشکی است که در سه محور سیستم و تکنولوژی های محاسباتی برای حوزه پزشکی، کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نرم افزارها و ابزارهایی که بر مبنای محاسبات و علم کامپیوتر در حوزه پزشکی کاربرد دارند، برگزار می شود.

سعید ناصری نماینده دانشگاه علوم پزشکی و نائب دبیر علمی بخش پزشکی همایش گفت: در طی جلسات و کارگروه های مختلفی که برگزار کرده ایم، اعضای هیئت علمی که بر اساس تجربه می توانستند در این داوری شرکت کنند را معرفی کردیم و با شرکت های حامی مرتبط با رشته پزشکی و بالین، تماس هایی برقرار شده و به کمیته علمی ارجاع داده شده اند.

گفتنی است دکتر مهران تقی پور دبیر اجرایی همایش و دکترجواد زراعتکار مقدم دبیر انتشارات این همایش است.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۳۹۷