مراسم گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۳ کد : ۲۴۹۶۴ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۴۰۰
مراسم گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند با حضور جمع کثیری از کارمندان دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه و شورای دانشگاه، روز چهارشنبه ۸ شهریور  ۱۴۰۲ در تالار ولایت برگزار شد.
مراسم گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با گرامیداشت هفته دولت و درود ویژه به شهیدین رجایی و باهنر، روز خجسته کارمند را به یاوران علمی دانشگاه تبریک گفت و افزود: دانشگاه بیرجند از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که در سایه همراهی و همیاری خانواده  فرهیخته و سترگ دانشگاه، می‌تواند در جایگاه والاتری قرار بگیرد.
 دکتر لامعی گفت: با مرور گزارش فعالیت‌های مختلف دانشگاه در می‌یابیم در ۱۸ ماه گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و قسمت اعظم این توفیقات، مدیون تلاش و همیاری همکاران گرانمایه است که زمینه پویایی و نشاط دانشگاه را فراهم نموده‌اند. رئیس دانشگاه با تأکید بر پشتیبانی از خدمات رفاهی گفت: هر خدمت رفاهی برای کارمندان دانشگاه در چارچوب قوانین و ضوابط را حوزه‌های موثر از جمله معاونت اداری و مالی، برنامه و بودجه و شورای صنفی پیگیری نمایند.
رئیس دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه بزودی آب شهرک فرهیختگان از دانشگاه بیرجند مستقل خواهد شد، ادامه داد: جا دارد از حمایت و پیگیری استاندار خراسان جنوبی و فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) که در تحقق این موضوع نقش بسزایی داشته‌اند تشکر و قدردانی نمایم.
وی گفت: در حوزه مسکن همکاران نیز  ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی در جهت خانه‌دار شدن کارمندان و فرزندان واجد شرایط که فرم (ج) آنها سبز باشد قرار خواهد گرفت.
وی یکی از برنامه‌های راهبردی ریاست دانشگاه را در این دوره مدیریت، پیگیری افزایش بودجه دانشگاه دانست و گفت: افزایش بودجه دانشگاه نیز با پیگیری‌های انجام شده محقق شده است.
دکتر لامعی اختصاص ۲۴ میلیارد تومان به دانشگاه بیرجند در طی سفر اول رئیس جمهور به استان و ابلاغ ۹۰ میلیارد تومان در طی مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان را ذکر کرد و ادامه داد: از مصوبه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت نیز ۳۷ میلیارد تومان برای کمک به تجهیزات دانشگاه و ۶۲ میلیارد تومان برای کمک به طرح‌های عمرانی اولویت‌دار در دانشگاه مصوب شده است.
وی بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی در حرکتی بی‌سابقه در طول این مدت 12 دیدار و بازدید از دانشگاه داشته است، در آخرین دیدار استاندار دستور آسفالت ۳۰۰۰ متر پارکینگ دانشکده ادبیات و توجه ویژه به حصار شمالی دانشگاه را صادر نموده است. 
حجت الاسلام والمسلمین مختاری، استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت بیرجند که میهمان ویژه این مراسم بود، گفت: مهمترین ویژگی شهید باهنر و رجایی انقلابی بودن آنها است؛ انقلابی نه به معنای افراطی بودن، بلکه کسی که وجود خودش و جامعه را بر محور حق متحول کند، لذا بزرگترین فرد انقلابی پیامبر اکرم(ص) بود. 
حجت الاسلام مختاری، بیان داشت: مهم‌ترین آسیبی که استکبار و مزدوران در جنگ و طول تاریخ انقلاب به ما زدند این بود که انسان‌های انقلابی واقعی را از ما گرفتند و کشور دچار یک خلاء مدیریت انقلابی شد.
حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه به بیان پنج ویژگی شهید رجایی و شخص انقلابی پرداخت و افزود: باور به حقانیت و ضرورت اسلام سیاسی ولایی؛ تبری و بیزاری و نفرت از جریان سلطه و استکبار و باور به تضاد ذاتی، فراگیر و سرنوشت ساز استکبار و توحید از جمله این ویژگی‌ها است.
عشق به خدمت خالصانه و جهادی و شبانه‌روزی به مردم و تلاش برای حل مشکلات مردم، زهد، ساده زیستی و پاکدستی ایشان و اطرافیانش؛ بدین معنا که یک شخص انقلابی باید از دنیا و هوا و هوس وارسته و پاک زیست باشد از دیگر خصوصیات شهید رجایی و فرد انقلابی است. امام جمعه موقت بیرجند گفت: باور به ما می‌توانیم و با سه عنصر فرهنگ ناب اسلامی، ولایت الهی و فقیه و مردم مؤمن و در صحنه توانسته‌ایم در طول بیش از 45 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی استکبار را به زانو درآوریم.
ایشان در پایان گفت: انقلاب اسلامی در مقابل تمام مستکبران، ایستادگی کرده و امروزه جمهوری اسلامی به لطف تفکر انقلابی، به جلو حرکت کرده است و وظیفه همه ما است که از این دولت انقلابی و اسلامی حمایت کنیم و راه شهیدین باهنر و رجایی را ادامه دهیم.
همچنین دکتر عارفی، معاون اداری و مالی دانشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، روز کارمند را به تمامی کارمندان پرتلاش دانشگاه تبریک گفت و از تلاش‌های دکتر لامعی، هیأت رئیسه و کارمندان دانشگاه تشکر کرد.
دکتر عارفی در این نشست به چگونگی انتخاب کارمندان نمونه دانشگاه از سوی واحدها و کمیته مزبور اشاره کرد و گفت: آیین نامه انتخاب کارمندان نمونه دانشگاه در سال جاری تصویب و کارمندان نمونه انتخاب شدند.
در این مراسم، مهندس حامد حمیدزاده، عضو شورای صنفی کارمندان با تبریک هفته دولت و روز کارمند به بیان مهم‌ترین اهداف شورای صنفی پرداخت. وی به ارتقای سطح مشارکت و همکاری کارکنان با مدیریت‌های دانشگاه و تقویت و همدلی بین کارکنان و مسئولین دانشگاه اشاره کرد.
عضو شورای صنفی کارکنان بیان داشت: حمایت از حقوق حقه کارکنان دانشگاه و پیگیری لازم جهت تحقق قوانین، ارزیابی مستمر کیفیت اجرای قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و مطالبات حقوقی، آموزشی، رفاهی جاری و آینده کارکنان در تمام سطوح شغلی و جمع آوری و بررسی اطلاعات مربوط به مسائل و مشکلات صنفی کارکنان و انعکاس آن به مسئولان دانشگاه از دیگر اقدامات این شورا است.
مهندس حمیدزاده با اعلام اینکه دانشگاه یعنی دانشجو، کارمند و هیأت علمی که همه با هم در جهت ارتقای جایگاه دانشگاهمان تلاش خواهیم کرد، گفت: شورای صنفی تمام تلاش خود را جهت اجرایی شدن اهداف اساسنامه شورا به کار گرفته است. این شورا  ضمن تعامل با هیأت رئیسه محترم تلاش دارد تا مشکلات همکاران را به صورت قانونی و به دور از هرگونه جنجال و فضای احساسی پیگیری نماید. ایشان در ادامه افزود: شورای صنفی دوره هفتم سعی کرده با برگزاری جلسات منظم در جهت بررسی و پیگیری مشکلات همکاران گام‌های مهمی بردارد. پیگیری پرداخت رفاهیات، پیگیری چگونگی تعطیلات تابستان با الگوبرداری از سایر دانشگاه‌ها و استفاده بهینه از تعطیلات و مرخصی همکاران، مکاتبه جهت هزینه سفر همکاران دانشگاهی، رایزنی با نمایندگان مجلس و بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، تعامل با شورای صنفی کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور در جهت یکپارچگی میان کارکنان و حل مشکلات کلان از جمله این اقدامات است.
پایان بخش این مراسم معرفی و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بود.
براین اساس از حوزه ریاست، سکینه راستگو، محمدجواد مشاوری‌نیا، منیره رضایی فورگ، محمدحسن رفیعی زاده به عنوان کارمندان نمونه حوزه ریاست دانشگاه معرفی شدند.
سیدعلی خورشیدی، سیدابوالفضل موسوی و مرتضی نادرپور کارمندان نمونه مدیریت حراست، حسن زنگویی، نرگس اسدالهی، علی یعقوبی، سعید اسدالهی شیرگ، ملیحه رضایی، رضا جعفری، منصوره صحراگرد، سعید جمیلی، علیرضا قلی‌پور، زهرا قادری و مهدی باغبان از معاونت اداری و مالی، ملیحه بیجاری، آسیه شنیده و محسن میرزازاده از معاونت آموزشی، محمودرضا تولا، نسرین بابائیان، مرتضی عباسی از معاونت پژوهشی، علی حیدری، شهلا احمدی و الهام مقدم از معاونت دانشجویی، بتول شاعرزاده و رؤیا موحدی از معاونت فرهنگی به عنوان کارمندان نمونه دانشگاه در سال 1402 معرفی و تجلیل شدند.
عالیه آکار از پردیس علوم رفتاری، حامد حمیدزاده از دانشکده هنر، سیده نرجس لبافی و اسعد فضلی نژاد از پردیس مهندسی و ملیحه سادات حسینی از دانشکده ادبیات، غلامرضا امینی و معصومه خیریه از پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، مسعود گندمی از واحد مزرعه، شادی صادقی و شاپری نخعی از پردیس علوم پایه و علی زال حسینی از دانشکده‌های اقماری دیگر کارمندان نمونه دانشگاه بودند. در  این بخش از 41 کارمند رسمی، پیمانی و قراردادی تقدیر به عمل آمد.
همچنین 21 نفر از کارکنان شرکتی نمونه دانشگاه در این مراسم معرفی شدند. طبق  اعلام صورت گرفته، کوثر خسروی از معاونت آموزشی، محسن عباسی و محسن رضایی از تأسیسات و رضا عباسی و حسن شهریاری از معاونت اداری و مالی، مجتبی امیرآبادیزاده از معاونت پژوهشی، منصور مسگرانی و فاطمه گنجی از معاونت دانشجویی، عبدالله چهاردهی از مدیریت حراست و حسین سبزه‌بان از حوزه ریاست، ابوالفضل ندائی و زهرا قوامی از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، سمیه جمالی از معاونت فرهنگی، علی شفیعی و اسماعیل دلاکه از فضای سبز، علی سلم آبادی دانشکده علوم، علی علی آبادی از واحد مزرعه، علی کشتگر از دانشکده مهندسی، ابوالفضل طالب زاده از مدیریت فنی و حوا استانستی و حسن حکمتیان از شرکت بهین کشت به عنوان کارکنان نمونه دانشگاه معرفی و تجلیل شدند.
آغازین بخش این مراسم حضور کارمندان و مدیران دانشگاه بر مزار شهید گمنام و تجدید میثاق با شهدا بود.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۰ شهریور ۱۴۰۲