برای اولین بار در دانشگاه صورت گرفت:

مصاحبه و پذیرش متقاضیان بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۸ کد : ۲۵۱۴۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۶۶۴
پذیرش دانشجویان بورسیه صنعتی در دانشگاه بیرجند با انجام مصاحبه از دانشجویان متقاضی به ایستگاه پایانی رسید.
مصاحبه و پذیرش متقاضیان بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، به منظور جذب دانشجویان نخبه و مهارت آموزی دانشجویان، دانشگاه بیرجند افزایش ارتباط بین جامعه، دانشگاه و صنعت را با اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان آغاز کرد. در این طرح که برای اولین‌بار در دانشگاه بیرجند اجرا می‌شود، دانشجویان علاوه بر تحصیل علم در قالب بورسیه صنعتی در صنایع مختلف استان بکارگیری شده تا با افزایش روحیه امید و خودباوری، افزایش کارآمدی در صنعت و کاهش تعداد فارغ التحصیلان بیکار حاصل شود.
دکتر حسینی‌واشان، معاون آموزشی دانشگاه بیرجند در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام روند اجرایی طرح بورسیه صنعتی، گفت: در بازه یکساله گذشته مجموعه دانشگاه با هماهنگی سایر دستگاه‌های استانی و کشوری برآن شد تا با استفاده از ظرفیت بورسیه نخبگانی در مجموعه صنایع استان علاوه بر حضور دانشجویان در صنایع و کسب مهارت، عامل اشتغال فارغ التحصیلان در صنایع باشد. مسئول این طرح در دانشگاه ادامه داد: به منظور جذب دانشجویان جلسات متعدد با صنایع مختلف برای جذب تعداد بیشتری از دانشجویان با محوریت دانشگاه برنامه‌ریزی و برگزار گردید.
معاون دانشگاه به معرفی 249 دانشجو از سوی سازمان سنجش برای پذیرش در طرح بورسیه صنعتی استان خراسان جنوبی در آزمون سراسری امسال خبر داد و افزود: مصاحبه پذیرفته شدگان بورسیه صنعتی استان خراسان جنوبی براساس شرایط بنیاد نخبگان استان روز یکشنبه 26 شهریور 1402 در پردیس مهندسی برگزار شد.
دکتر حسینی همچنین با اشاره به روند برگزاری انجام مصاحبه با حضور صنایع مختلف، گفت: در برگزاری مصاحبه شرکتهای صنعتی میناکان(معدن مس قلعه زری)، مهراس کویر، دانشجویار خاوران، سیمان باقران، زمین کاوان زمان، مرغ مادر جنوب، فروزان، ستاره کیان، کشت و صنعت بیدمشک، تسکا صنعت آراد، بهبود صنعت، شرکت معدنی مواد نسوز بیرجند، صنایع بسته بندی خامه زر، فلات زرین شرق، زغال سنگ پرورده طبس و ورنا تجارت و معاون آموزشی دانشگاه، دکتر رضا قاضی زاده، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان، دو نفر از اعضای هیأت علمی و کارشناس بورسیه صنعتی به منظور جذب دانشجویان حضور داشتند.
در مصاحبه پذیرش دانشجویان مدارک مورد نیاز و اعلامی از سوی بنیاد نخبگان مورد بررسی قرار گرفته و شرکتهای صنعتی نیز مصاحبه اختصاصی را انجام دادند.

آخرین ویرایش۱۰ مهر ۱۴۰۲