گزارش نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده

۱۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۵۶۷۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۴۴
نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده صبح روز سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ در سالن امید دانشگاه با حضور دکتر ناصر ناصری جازار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از مدیران کل و مسئولان استان افتتاح شد.
گزارش نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، این نمایشگاه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نهم و دهم آبانماه در دو نوبت صبح و عصر با هدف ایجاد ارتباط رو در رو  و تبادل رزومه بین دانشجویان فارغ‌التحصیل یا در شرف فارغ‌التحصیلی و شرکت‌ها و صنایعی که نیاز به جذب نیرو دارند، آشنا شدن دانشجویان با انتظارات کارفرمایان و ایجاد امید و نشاط و برنامه‌ریزی برای کسب مهارت‌های لازم  و آشنا شدن دانشجویان با فضای کارآفرینی، کسب و کار، خوداشتغالی و ایجاد شرکت، توسط مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این نمایشگاه 19 شرکت شامل شرکت‌های شاخص صنعتی و معدنی داخل و خارج استان، شرکت‌های مشاور کسب و کار و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و خلاق بنیان شرکت کردند. علاوه بر آن یک مورد  انجمن، یک مورد نظام مهندسی، دو مورد اداره کل مرتبط با موضوعات کسب و کار و یک مورد پژوهشکده در نمایشگاه غرفه داشتند و  غرفه‌ای نیز به مرکز مشاوره دانشگاه به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای مرتبط با کار اختصاص یافت.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه سامانه کاریابی تعاملی دانشگاه بیرجند افتتاح شد تا دانشجویان ضمن ثبت نام در این سامانه از فرصت‌های شغلی ثبت شده از سوی کارفرمایان استفاده نمایند و از طرف دیگر کارفرمایان نیز با ثبت نام در این سامانه و جستجو در بین افراد متقاضی کار، نیروهای مورد نیاز خویش را جذب نمایند.
در حاشیه نمایشگاه کارگاه‌هایی به منظور بهره‌برداری دانشجویان با عناوین مرتبط با کسب و کار، برنامه‌ریزی و توسط اساتید متخصص مربوطه برگزار گردید. این کارگاهها با عناوین کارگاه تفکر استارتاپی، کارگاه روند تاسیس شرکت و کارگاه کسب و کارهای نوظهور ارئه شد و 170 نفر از دانشجویان در این کارگاهها ثبت نام و شرکت نمودند.
به منظور ایجاد فضای شور و نشاط بیشتر در حاشیه نمایشگاه، مسابقات دانشجویی با عناوین پرتاب موشک آبی، طراحی و ساخت سازه ماکارونی، پرتاب موشک کاغذی، اعصاب سنج و مینی گلف برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.
قابل ذکر است به منظور آماده‌سازی دانشجویان برای استفاده بهتر از نمایشگاه، در هفته‌های منتهی به ایام برگزاری نمایشگاه چهار پیش رویداد با عناوین: رزومه‌نویسی شغلی، آداب مصاحبه شغلی، بیزینس پلن و فن بیان و سخنوری در چهار هفته متوالی برگزار شده بود که در حدود 200 دانشجو در مجموع در این کارگاهها شرکت داشتند.
شایان ذکر است بر اساس آمار اخذ شده از مجموعه‌های شرکت کننده در نمایشگاه، در مجموع بیش از 4000 مورد مراجعه دانشجویان به غرفه‌داران وجود داشته است که به سوالات آنها در حوزه‌های مرتبط پاسخ داده شده است. همچنین تعداد رزومه‌های اخذ شده توسط شرکت‌ها بیش از 200 مورد بوده است. نظر کلی غرفه‌داران در مورد نمایشگاه برگزار شده، 5 مورد عالی، 17 مورد خوب و 2 مورد متوسط بوده است.
مراسم اختتامیه نمایشگاه عصر روز چهارشنبه 10 آبان با حضور معاون محترم پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه، نماینده مجموعه‌های شرکت‌کننده و جمعی از دانشجویان برگزار شد که در طی آن از حضور کلیه مجموعه‌ها با اهدا لوح تقدیر و تندیس نمایشگاه تقدیر به عمل آمد و همچنین جوایز مسابقات جانبی برگزار شده نیز اهدا گردید.

آخرین ویرایش۱۴ آبان ۱۴۰۲