رئیس دانشگاه در مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر گفت:

تلاش ما این است که در حوزه پژوهش، رویکرد و نگاه جدید حاکم شود

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۱ کد : ۲۶۰۸۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۷۵
مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند با حضور اعضای هیأت علمی ، مدیران و پژوهشگران برتر دانشگاه روز یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ در تالار ولایت برگزار شد. رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: تلاش ما این است که در حوزه پژوهش، رویکرد و نگاه جدید حاکم شود.
تلاش ما این است که در حوزه پژوهش، رویکرد و نگاه جدید حاکم شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند در مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند گفت: تلاش ما این است که در حوزه پژوهش، رویکرد و نگاه جدید حاکم شود؛ ایشان با بیان اینکه مبنای مدیریت دانشگاه از ابتدا تاکنون، سند اسلامی شدن دانشگاه‌هاست گفت : وقتی سند اسلامی شدن به شکل دقیق مورد واکاوی قرار می‌گیرد به مبحث علم و عقلانیت، نشاط و پویایی دانشگاه به گونه دیگری توجه شده است؛۷۰ درصد این سند به مباحث آموزشی، تربیتی و کمتر مدیریتی اشاره دارد و ۲۰ درصد عرصه فرهنگ و ۱۰ درصد، از مباحث مشترک سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است.
ایشان همچنین تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را که مورد بررسی قرار می‌دهیم ، در می‌یابیم که این بیانیه در سه واژه مهم جوان، امید، و علم و فناوری خلاصه می‌شود.
رئیس دانشگاه گفت: با هماهنگی که با حوزه برنامه و بودجه دانشگاه انجام شده است، در این ماه تمام مطالبات اعضای هیأت علمی پرداخت می‌شود و حق التدریس نیز به صورت ماهیانه و همزمان با حقوق پرداخت خواهد شد. 
دکتر لامعی افزود: اخیراً شورای انقلاب فرهنگی از دانشگاه بیرجند خواسته است که، محور فعالیت و کار قرار بگیرد و هیئت اندیشه ورز استانی ستاد علم و فناوری را در استان با هدف استفاده از نخبگان استانی فعال کند. 
وی همچنین به دبیرخانه‌ی پایش دانشگاه، اشاره کرد و گفت: ما نیازمند فعال شدن این دبیرخانه هستیم و ان شاء الله با کمک شما این دبیرخانه را فعال خواهیم کرد و به آن هدفی که مطلوب است، خواهیم رسید.
دکتر لامعی با اظهار اینکه اندیشکده‌های مختلفی فعال شده‌اند، به نقش اندیشکده‌ها پرداخت و گفت: به طور مثال کشور ژاپن که امروز چهارمین قطب اقتصادی جهان است، از سال ۱۳۴۵ اتاق‌های فکر و اندیشکده‌ها را فعال کرده است و به مقام و مرتبه‌ای که الان دارد، دست یافته است.
رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه نقش اساتید، نقش موثر و تاثیرگذاری در امور دانشگاه است، گفت: در عرصه فرهنگی دانشگاه، ما دست استمداد به سوی اساتید بزرگوار دراز می‌کنیم و از آنان یاری می‌خواهیم.
مراسم هفته پژوهش و فناوری با معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر  دانشگاه برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۳ آذر ۱۴۰۲