برگزاری نخستین جلسه استانی رویداد ملی استارتاپ ویکند زرناب

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰ کد : ۲۶۷۱۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۸۲۸
نخستین جلسه استانی رویداد ملی استارتاپ ویکند زرناب (محصول زرشک)، با حضور معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه، رئیس پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، مدیر اداره تعاون و نمایندگان بیش از ۲۰ نهاد استانی مرتبط با محصول زرشک من‌جمله رئیس اتاق بازرگانی، عضو محترم هیات مدیره اتاق تعاون، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاون پارک علم و فناوری، نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، مرکز تحقیقات کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت شهرک های صنعتی و مدیران و کارشناسان زیست بوم نوآوری دانشگاه در ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲، در سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری نخستین جلسه استانی رویداد ملی استارتاپ ویکند زرناب

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، این برنامه با هدف هم‌فکری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در خصوص برگزاری استارتاپ ویکند زرناب، بررسی چالش‌های ویژه ایده‌پردازی در حوزه زرشک و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های کسب و کار در حوزه این محصول برگزار شد و شیوه‌نامه پیشنهادی برگزاری این رویداد ملی در اردیبهشت ماه سال 1403 نیز ارائه شد. 
در ابتدای این جلسه دکتر اکبرپور، معاون پژوهشی دانشگاه، ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از حضور دلسوزانه نهادهای متولی محصول زرشک در این استان، به معرفی دانشگاه بیرجند، دو ماموریت مهم پژوهشی دانشگاه و معرفی زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی این دانشگاه پرداخت. ایشان با بیان اینکه هم‌اکنون 64 واحد مختلف در این مجموعه مشغول فعالیت هستند، از پتانسیل بالای این دانشگاه و مجموعه زیست بوم در برگزاری هر چه بهتر این رویداد گفتند. در ادامه، دکتر جهانی، پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست به معرفی محصول زرشک و چالش‌های پیش روی کشاورزان و زرشک‌کاران پرداختند و خام فروشی را یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزی استان مطرح کردند. ایشان ابراز امیدواری کردند استانداردسازی دانش فنی زرشک و پاسخ مطلوب برای چالش‌های این حوزه از خروجی‌های این رویداد ملی باشد. منتور مرکز نوآوری دانشگاه، مهندس شورستانی نیز سخنران بعدی این مراسم بودند که عدم ورود نگاه‌ها و ایده‌های خلاقانه به این محصول، هدایت ایده‌های موجود به سمت مدیریت محصول و فراهم کردن چرخه از ایده به محصول را از جمله اهداف برگزاری این استارتاپ مطرح کردند. در ادامه دکتر اکبری، مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه با تشکر از تمامی نهادهایی که دعوت دانشگاه را پذیرفتند و در این جلسه حاضر شدند، ضمن بیان هدف و تاریخچه این برنامه، خواستار همکاری، همدلی و همراهی تمامی مسئولین در برگزاری هرچه بهتر این رویداد ملی شدند. همچنین مهندس صمدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، مهندس خامه زر، رئیس اتاق بازرگانی استان، مهندس خوشایند از اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون، مهندس خالدی از کمیته امداد، دکتر خراشادی‌ از پارک علم و فناوری،  خانم سعیدی از میراث فرهنگی و گردشگری، نمایندگان منطقه ویژه اقتصادی و مرکز تحقیقات کشاورزی، مهندس رزم از اتاق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس سالاری از اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز به بیان صحبت ها و پیشنهادات‌شان پرداختند که طرح و بیان مسائل حوزه زرشک جهت ورود به استارتاپ، جزیره‌ای عمل نکردن در این حوزه، تدوین سند مربوط به این محصول، ارائه راهکارهایی برای ارتقای کیفیت آن، معرفی یک دبیرخانه واحد برای استارتاپ، دعوت از کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی و ... محور اصلی سخنان آنان را تشکیل می‌داد.

آخرین ویرایش۲۳ دی ۱۴۰۲