رئیس دانشگاه بیرجند اعلام کرد:

ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در استان خراسان جنوبی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۸ کد : ۲۷۴۱۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۶۰
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، در برنامه رادیو پرسمان با اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور سراسری در ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری، بیان کرد: در این نوبت از آزمون سراسری یک میلیون و ۱۳۱ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر سهم خراسان جنوبی است.
ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه در برنامه رادیو پرسمان، با بیان اینکه نوبت اول آزمون سراسری در استان همزمان با سراسر کشور ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود که در آن ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خانم و آقا در ۵ گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: آزمون سراسری در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی صبح روز پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403، در رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی عصر روز پنج‌شنبه  6 اردیبهشت 1403 و علوم تجربی صبح جمعه  7 اردیبهشت 1403، در سراسر کشور برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه، زمان برگزاری آزمون را در نوبت صبح از ساعت ۸ صبح و در بعدازظهر ۱۴:۳۰ اعلام کرد و گفت: از داوطلبان می‌خواهیم یک ساعت قبل از شروع در محل آزمون حضور پیدا کنند، والدین فضای برگزاری کنکور را ترک کرده تا به آرامشِ داوطلبان کمک کنند، همچنین داوطلبان دفترچه‌ها را مخدوش نکرده و به جز مداد سیاه، پاک کن، کارت شناسایی، کارت ورود به جلسه و آب معدنی وسایل دیگری همراه نداشته باشند. وی اظهار داشت: این نوبت از کنکور سراسری در ۱۰ شهرستان استان شامل ۲۴ حوزه از جمله دانشگاه‌های بیرجند، بزرگمهر قائنات، کشاورزی سرایان و پیام‌نور فردوس برگزار خواهد شد. دکتر لامعی بیان‌ کرد: از میان کل داوطلبان ۳۶ درصد آقا و ۶۴ درصد خانم هستند.
دکتر لامعی، تصریح کرد: کارت ورود به جلسه از فردا یک‌شنبه 2 اردیبهشت 1403 در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و  اگر داوطلبی در این زمینه مشکل داشت می‌تواند در روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به باجه رفع نقص در دانشگاه بیرجند مراجعه کند. همچنین ایشان اظهار داشت: کنکور رشته‌های نظری، هنر و زبان شامل ۳ دفترچه و آزمون فرهنگیان و بهیاری شامل ۴ دفترچه است.
ایشان با اشاره به برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری سال جاری در هفتم و هشتم تیر ماه 1403، افزود: چنانچه داوطلبی در هر دو نوبت کنکور در یک رشته واحد آزمون دهد سازمان سنجش رتبه بهتر وی را ملاک قرار خواهدداد.

آخرین ویرایش۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳