کاروان زیارتی اربعین حسینی دانشگاه بیرجند اعزام شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۲ کد : ۲۸۴۷۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۹۷
کاروان دانشجویان دانشگاه بیرجند روز سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام صادق(ع) و با ادای احترام به شهید گمنام با بدرقه جمعی از مسئولان و نمازگزاران دانشگاهی عازم پیاده‌روی اربعین حسینی شدند.
کاروان زیارتی اربعین حسینی دانشگاه بیرجند اعزام شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، کاروان دانشجویی این دانشگاه با حضور 84 دانشجو، شامل 41 خانم و 43 آقا، در قالب کاروان اربعینی سیدالشهدا، برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین و زیارت عتبات عالیات، راهی مسیر عشق شدند. این کاروان با دو دستگاه اتوبوس به سمت مرز مهران حرکت کرده و پس از عبور از مرز، به نجف اشرف اعزام خواهند شد. دانشجویان سپس فاصله نجف تا کربلای معلی را همراه با خیل عظیم عاشقان حسینی پیاده‌روی خواهند کرد. از نکات قابل توجه این اردو، حضور 41 خانم و 28 آقای سفر اولی است که برای نخستین بار در این سفر معنوی شرکت می‌کنند. این سفر زیارتی از 23 مرداد آغاز شده و تا 2 شهریور ادامه خواهد داشت. سرپرستی این اردوی زیارتی بر عهده محمدحسین سالاری و مصطفی حداد است و حجت‌الاسلام چهکندی نیز به عنوان روحانی اردو، دانشجویان را همراهی می‌کند.

این سفر زیارتی یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه بیرجند است که هر ساله با هدف تقویت روحیه معنوی و فرهنگی دانشجویان برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته نیز کاروان‌های دانشجویی دانشگاه بیرجند به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شده‌اند. به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۱، 63 دانشجو و 11 نفر از کارکنان دانشگاه در این مراسم شرکت کردند. این سفر نه تنها فرصتی برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در آیین‌های مذهبی است، بلکه به دانشجویان امکان می‌دهد تا با فرهنگ و تاریخ اسلامی بیشتر آشنا شوند و ارتباطات معنوی و اجتماعی خود را تقویت کنند. همچنین، این سفر به دانشجویان کمک می‌کند تا ارزش‌های دینی و اخلاقی را در زندگی خود بیشتر مورد توجه قرار دهند و به عنوان سفیران فرهنگی دانشگاه و کشور خود عمل کنند.

کلید واژه ها: اربعین کاروان زیارتی پیاده روی اربعین زیارت عتبات عالیات

آخرین ویرایش۲۴ مرداد ۱۴۰۳